Високий рівень інформатизації всіх сфер людської діяльності та в першу чергу сфери виробництва ставить підвищені вимоги до підготовки фахівців. Розвиток виробництва і технологій ускладнюється, що призводить до багаторазового збільшення інформаційних потоків. Комп’ютер стає невід’ємним атрибутом багатьох робочих місць.
Ефективне використання сучасної комп’ютерної техніки у процесі розв’язання завдань економіки та управління господарством неможливе без спеціаліста за професією “Оператор комп’ютерного набору”. Він володіє навичками практичної роботи на комп’ютерах, знаннями машинопису, сучасними програмними засобами та базовими даними.
Професія обліковець складна, відповідальна, але разом з тим і престижна. Бухгалтер повинен володіти глибокими різносторонніми знаннями. Тому викладачі предметів бухгалтерського обліку, статистики, фінансів, інформаційних технологій прикладають всі зусилля для підготовки кваліфікованих працівників. Безперервність розвитку бухгалтерського обліку потребує постійного вдосконалення процесу викладання бухгалтерських дисциплін, підвищення теоретичного та практичного рівня знань, умінь і навичок.
Для ефективного навчання в ліцеї обладнаний кабінет «Бухгалтерський облік» та укомплектований комп’ютерний клас, який відповідає сучасним вимогам. Комп’ютерний клас – це 15 сучасних комп’ютерів, принтер, сканер. Кожне робоче місце учня містить сучасну прикладну бухгалтерську програму ”1С: Бухгалтерія”, знання якої є вагомим фактором під час працевлаштування випускників. Комп’ютерний клас підключений до Інтернету, що дає змогу поглиблювати та вдосконалювати знання з бухгалтерського обліку та комп’ютерної грамотності, користуватися додатковою літературою, своєчасно дізнаватися про всі зміни в законодавстві.
Основна мета роботи викладачів «Бухгалтерського відділення» Вищого професійного училища № 14 м.Коломиї– досягнення максимального засвоєння навчального матеріалу учнями, поєднання теоретичних знань з практикою, а також зацікавлення учнів обраною професією. Опанування основ бухгалтерського обліку та основ роботи на персональному комп’ютері в училищі супроводжується залученням учнів до вивчення професійної культури, виховання поваги до справи, якій учень збирається присвятити своє життя.
Викладачами начального закладу ведеться робота щодо впровадження інноваційних педагогічних технологій. Комп’ютерна техніка використовується не тільки для виконання практичних робіт, але і для вивчення теоретичного матеріалу зі спеціальності. Це дає позитивний результат, оскільки робить урок цікавим, а нову тему – більш доступною.
Усіх викладачів об’єднує творчий пошук, щира любов до учнів, турбота про їх майбутнє, атмосфера співпраці. Завдяки цьому педагог стає справжнім порадником учнівського колективу.
У своїй роботі викладацький колектив застосовує диференційований підхід до навчання учнів, інформаційно-розвивальні блоки, нові методи навчання, а саме:
- розв’язування проблем;
- «мозковий штурм»;
- робота в малих групах і парах;
- учнівські проєкти (індивідуальні та колективні);
- ситуативні ігри: рольова гра, соціограми, інсценізації;
- дискусії і дебати;
- інтерв’ю;
- анкети і опитування;
- аналіз випадків, ситуацій;
- аналіз аргументів «за» і «проти».
Навчання професії «Оператор комп’ютерного набору. Дуже частими є проведення позакласних закладів, конкурсів КВН, конкурсів стінгазет і інше, які обєднуються у тематичні тижні професії. Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних» завершується виробничою практикою, матеріали з якої учень використовує в написанні дипломної роботи. Саме її захист є його перевіркою на професійну компетентність. Після закінчення училища випускники знаходять роботу не тільки бухгалтера, але й облікового працівника, касира, завідувача матеріальним складом, бухгалтера з обліку праці й заробітної плати, касира-контролера у сфері обслуговування, приватного підприємця. Результатом роботи є щорічне працевлаштування всіх випускників та позитивні відгуки роботодавців.